Az elektroacél szűk keresztmetszete visszafogja az elektromos gépkocsigyártást

Miközben a globális autógyártás a félvezetők hiányától szenved, az elektromos gépkocsik termelése az elektroacél gyártás elégtelen kapacitásaival szembesül, a piackutató IHS Markit cég szerint.Elektromos autó

A legkülönbözőbb gépgyártó cégek küszködnek a 2022 éves szállítási szerződések megkötésével az acélgyártókkal, különösen az elektroacélok terén, mondta John Anton, az IHS Markit árazási és beszerzési igazgatója. Az acélgyártók értesítették az autógyártókat, hogy az elektroacélnál egész évben allokációs rendszert fognak alkalmazni. A legtöbb autógyártó az igényei 80-90%-ára számíthat csupán, mondja a piackutató.


“Az elektroacél hiánya potenciálisan ugyanolyan kárt okozhat 2022 és 2023 évben a globális gazdaságnak, mint amilyen a félvezetők hiánya volt 2021-ben,” jelentette ki Anton. “Amennyiben az elektromos gépgyártók nem kapják meg az általuk igényelt elektroacélt, a vevőknek sokkal hosszabb szállítási határidőkkel és magasabb árakkal kell majd szembesülni.”


Az elektroacélt több célból is használják az elektromotorokban. Tekintettel az autógyártók növekedési ambícióira az elektromos gépkocsik terén, ez lesz a leginkább érintett szektor. Németországban az autóipar például mintegy 45 milliárd €-t akar évente beruházni, főként az elektromos gépkocsik fejlesztésébe és gyártásába.

Forrás: Kallanish, Christian Koehl