Beindult a nikkel ára miközben a figyelem a „zöld” kitermelésre irányul

A nikkel ára megmaradt a kilenc havi csúcson, miközben az iparág figyelme egyre inkább a szárnyaló elektromos autópiac számára kínált fémre helyeződik, és a bányák termelésénekNikkel csökkenése elérte a kétszámjegyű szintet.

A Londoni Fémtőzsdén a nikkellel 14,925$/t áron kereskedtek, ami tavaly november óta a legmagasabb és több, mint harmadával több a márciusi mélypontnál.


Vegyes termelési adatok


A lisszaboni International Nickel Study Group jelentése szerint a globális nikkel kitermelés 7.7%-al esett vissza júniusban az egy évvel korábbihoz képest, ami még mindig javulásnak számít az április és májusi zuhanásokat követően.
Az év eleje óta termelés több mint 10%-al 1.1 millió tonnára esett vissza a covid-19 által okozott zavarok miatt a legnagyobb kitermelő régiókban, ideértve a Fülöp-szigeteket (–28%), Kanadát (–19%) és Indonéziát (–11%).


Az MHP


A Benchmark Mineral Intelligence, a globális akkumulátor ellátási lánc árfigyelője elindított egy a maga nemében teljesen új termék követését, mivel az elektromos gépkocsik szektora átalakítja a nikkel ágazatot, amit jelenleg a rozsdamentes acélipar dominál.
"Az ún. „Mixed Hydroxide Precipitate (MHP)" nikkel kezd gyorsan önálló nyersanyaggá válni, a nikkelvegyészeti iparág alapanyagaként és várhatóan bővül a kínálata a piacra belépő új projektek következtében."
Az MHP egy közbenső terméke a nikkel metallurgiának, amit laterit ércből nyernek, amely nikkelt is (tipikusan 34-55% Ni tartalommal) és kismennyiségben kobaltot is tartalmaz (általában 1-4.5% Co tartalommal), a Benchmark szerint.


Hatalmas és hosszú távú


A Tesla vezér Elon Musk júliusban „hatalmas és hosszú távú szerződést” ígért a környezet-felelősen kitermelő nikkel bányatársaságoknak. Hosszabb távon az elektromos gépkocsik által igényelt nikkel a piac 30%-át is kiteheti, szemben a jelenleg ennek töredékével.
A jelenleg létező szállítók messze nem rendelkeznek tiszta múlttal. A Norilsk Nickel milliárdos büntetést kapott az észak-oroszországi dízel szennyezés miatt, és a kínai Metallurgical Corp. Ramu üzeme Pápua Új-Guineán beszennyezte a Basamuk-öblöt egy évvel ezelőtt.


Gondok Indonéziával


Az elektromos gépkocsik ellátási láncát kiszolgáló új projektek elsősorban Indonéziában vannak, olyan üzemek, melyek magas nyomású savas mosású (HPAL) módszerrel nyerik ki a nikkelt és a kobaltot ebből az alacsony minőségű ércből.
A Ramu bányához hasonlóan, sokan ezek közül mélytengeri zagytárolást használnak a hulladék lerakásához.
“Az újabb nikkel kínálatot Elon Musk és az akku-iparág a HPAL-tól várja Indonéziában,” mondta Simon Moores, a londoni Benchmark Minerals alapítója a Bloombergnek.
“Viszont a mélytengeri hulladéktárolás ezeket a bányákat egyre inkább ugyanúgy feketelistára teszi, mint az illegális kobaltbányákat a Kongói Demokratikus Köztársaságban.”


Forrás: mining.com

 

Kattintson a https://perkor.hu/hirek linkre további híreink megtekintéséhez!