Bloomberg: az EU alapok enyhítik az építőipari visszaesését, de az autóipar kemény ütést kap

Az európai építőipar kereslete akár 10%-al is eshet 2020-ban, de az EU 750 millió €-s újjáépítési alapja enyhítheti a koronavírus járvány hatásait, hogy ne essen még jobban vissza, mondja a Bloomberg.

Az építőipari kibocsátás meredeken esett márciusban a bezárások miatt. Az építőipari vállalkozások azonban fenntartották erősAluminium_tekercs rendelésállományukat egy 12 hónapot meghaladó építkezési ütemezés szerint. Az infrastruktúra a legkevésbé érintett, ahol a Bloomberg elemzése -7% visszaesést vár 2020-ra, 7% fellendülést 2021-ben és 3.5%-ot 2022-ban.
Az autóipar acélkereslete Európában 2020-ban várhatóan -20%-al csökken. “Az iparág kihívásokkal telei fellendülésnek néz elébe a koronavírus miatti korlátozások miatt, mivel a kereslet már 2019-ben is egy lefelé menő ciklikus úton haladt,” mondja a Bloomberg elemzésében. Az elemzők szerint az európai autógyártók acélkereslete 2020 első felében valószínűleg -40-50%-al esik vissza, de a második félévben 5%-os élénkülés jöhet.
A német autógyártás és export a belföldi értékesítéssel együtt visszaesett, és májusban mindkettő mintegy -66%-os csökkenést mutatott.
A gyártó berendezések és gépipar a harmadik legnagyobb acélfelhasználó Európában, ahol a kereslet 2020-ban akár -18%-al is csökkenhet, mondja a Bloomberg. “A német berendezés és gépgyártás megrendelései 2019-ben -9%-al csökkentek, az USA-Kína közti kereskedelmi háború miatt, amely Kína exportjának csökkenését okozta,” tette hozzá a Bloomberg. “Kína gazdasága az óta ismét növekszik és katalizátora lehet egy második félévi 5-10%-os fellendülésnek a berendezés és gépgyártásban.”

A Bloomberg alap szcenáriója az ellátási lánc készleteinek csökkenését tartalmazza, ami tovább súlyosbítja az európai acélkereslet gyengeségét. A látszólagos acélkereslet azonban nem esett le a 2009 évi szintre. Az európai acélipar már mintegy 4 millió tonnányi készletet leépített 2019 folyamán, de újabb 8mt fog kikerülni belőle az idei évben. Az európai acélgyártók nyilatkozatai jelentős készletleépítésre utalnak.
“2009 évben a kész acéltermék készletek csökkenése 15 millió tonna volt,” mondja a Bloomberg. “Úgy gondoljuk, egy akadozó keresleti fellendülés ismét elhozhatja ezt hatást a 2. félévben, amivel minden potenciális készletfeltöltés halasztást szenvedne 2021-ig.”
Forrás: Kallanish