A rozsdamentes acél el fogja veszíteni dominanciáját a nikkelnél, az elektromos gépkocsik javára

A rozsdamentes acél el fogja veszíteni vezető pozícióját a globális nikkel ár meghatározó elemeként, mondja a Bank of America egy elemzése.Nikkel

A nikkel ára jelenleg többéves csúcson van, 18,895$/tonna szinten, a Londoni Fémtőzsdén. Egyidejűleg a globális rozsdamentes acélkibocsátás rekordot döntött 2020 3. negyedévében, „és azóta is csúcson van,” mondja a jelentés.
Viszont, bár a rozsdamentes acél egy 70%-os súllyal bír a nikkel piacán, ezt a pozíciót kikezdi az elektromos autók gyártásának növekedése.
“Miközben a rozsdamentes acélgyártás fellendülése az elmúlt hónapokban kulcsfontosságú volt a nikkel piacán, az elektromos gépkocsik válnak majd a kereslet fő hajtóerejévé az elkövetkező évek során,” mondja a Bank of America. “Az elektromos gépkocsik eladási számai fokozatosan növekedni fognak, és 2030-ra az értékesítésben el fogják érni az 51%-ot. Tekintettel a jelenlegi akkumulátor technológiákra, a felhasználásra gyakorolt hatás is viszonylag egyértelmű lesz, és a nikkel felhasználás 2030-ra elérheti az 1.8 millió tonnát, az idei évi 200,000 tonnához képest.”
Ennek az addicionális nikkelnek a nagy része várhatóan Indonéziából fog származni, teszi hozzá a bank.
“A rozsdamentes acélgyártók csökkenő 1 osztályú nikkelfelhasználása nagyobb mennyiséget fog hagyni az autógyártók számára, az acélhulladék növekvő felhasználás lehet ennek az egyik útja,” mondja a jelentés. “Ezzel együtt is a bányavállalatoknak több 1 osztályú nikkelt kell termelniük, és talán kevesebb 2 osztályút, ahhoz, hogy a fém nem váljon az elektromos autógyártás gátjává. Indonézia, az érc tartalékaival, továbbra is fontos szereplő marad ennek elérésében.”

Forrás: Kallanish