Az EU autógyártók jelentősen kisebb acélmennyiségre tartanak igényt

Az éves szerződések keretében acélt felhasználó autóipari ügyfelek egyelőre olyan mértékben csökkentik a beszerzett mennyiséget, ami érintheti az acélgyártók működését és befolyásolhatja a piacot.Gépjármű

Többnyire a félvezetők hiánya miatt az autógyártók lefojtják a termelésüket, és a gyártásban csak a leginkább nyereséges modellekre szorítkoznak. Egy autóipari forrás szerint, az egyik gépkocsigyártó szeptemberben 30%-al kevesebb acélt szerzett be, mint egy normális hónapban. Úgy gondolja, ez a trend nem fog hamarosan megváltozni.


“Hatalmas ostorcsapás hatást hozunk létre,” mondta a Kallanish-nak. “Egy olyan hullámot tolunk magunk előtt, ami egyre nagyobb lesz,” mondta, arra utalva, hogy a halmozódó tekercskészletek az acélgyártóknál egyre csak növekednek.


Egy másik hatása ennek az lesz, hogy az autógyártók 2022 éves szerződéseinek rendelési volumene jelentősen alacsonyabb lesz, mivel sok 2021 évről áthúzódó anyagrendelés megmarad.
Az azonnali hatás azonban az lesz, hogy az acélgyártók a felesleges készleten fekvő mennyiséget piacra dobják. Ez már most is megtörténik, mert újabban a vevők olyan megajánlott új mennyiségekről számolnak be, melyek két hónappal ezelőtt még nem voltak elérhetők. “ Enyhült az év során korábban uralkodó hiány,” mondta egy Benelux vevő. Amennyiben a kínálat a negyedik negyedévben növekedni fog, az várhatóan gyengülő árakkal fog együtt járni.


A melegen hengerelt tekercsek napi árai hamarosan bemehetnek a jelenlegi legalacsonyabb nyugat-európai 1,100€/tonnás ár alá. A csökkenés még hangsúlyosabb lehet a tipikus autóipari termékeknél, a hidegen hengerelt és galvanizált tekercseknél, melyek eddig kitartottak 1,250€/t vagy a fölötti árszinten.

Forrás: Kallanish