Nikkel ár: a Fitch megújította a hosszútávó emelkedő trend előrejelzést

A nikkel ára megmarad a fokozatos emelkedő trendnél, mivel a globális piac továbbra is deficites lesz, ami arra indította a Fitch Solutions elemző céget, hogy a 2021-re vonatkozó árprognózisát 15,750$/tonnáról Nikkel16,500$/tonnára emelje.

Londoni Fémtőzsde árai várhatóan süllyedni fognak a jelenlegi spot szintekről a következő hónapokban, mert az acélgyártás kereslete stabilizálódik és felfut az új nikkelgyártás.

Az elmúlt hónapokban a Fitch jelentései szerint az árak nagyjából magukhoz tértek a nagy márciusi árkorrekcióból, ami a kínai rozsdamentes acélgyártó Tsingshan bejelentése után történt, hogy áthidalja a nikkel nyersvas és akkumulátor minőségű nikkel gyártása közti különbséget 2021 végéig és fokozatosan növelni fogja mindkét nikkel minőség gyártást 2022-ben és 2023-ban.


Ennek hatására a nikkel ára 16,450$/tonnára esett. 2021 májusban az árak négyhetes mélypontra estek, válaszul a kínai hatóságok felhívására, hogy a nyersanyag vállalatok korrigálják a piacot fair módon, miután az ipari fémek erős áremelkedésen mentek keresztül.
A Tsingshan bejelentése előtt a nikkel ára többéves csúcsra futott a piaci optimizmus, a gyengülő dollár és jövőbeli nikkel ellátás várhatóa deficitje miatt.
A márciusi és májusi áresés ellenére a nikkel ára az év eleje óta átlagosan 17,382$ per tonna volt, ami kiváltotta a Fitch emelkedő ár prognózisát.
A Fitch feltételezése szerint a globális nikkel piacon a növekvő kínálat fogja meghatározni a rövid és középtávú kilátásokat a jelenlegi szinthez képest.
Az indonéziai nikkel fémtermelés 2021-ben várhatóan 33%-al emelkedik az előző évhez képest, és a kínai nikkel készletek hét nagy kikötőben elkezdték az év hátralévő részére a növekedés jeleit mutatni, ahogy a belföldi bányászati aktivitás fellendül és véget ér az esős évszak a Fülöp-szigeteken.

A Fitch előrejelzése a kínai rozsdamentes acélszektor várható lassulására is utal az év későbbi részében, ami rövidtávon továbbra is a meghatározó keresleti tényezője a nikkelnek.
Az elektromos gépkocsik piaca is az emelkedő kereslet egyik forrása lesz a lítium-ion akkuk használata miatt. Viszont az 1. osztályú akkumulátorminőségű nikkel hiánya az autógyártókat a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok felé terelheti a tömeggyártásban, ami lefelé irányuló kockázatokat jelenthet a lítium-ion akkumulátorok nikkelkeresletére nézve.


A Tesla elnöke Elon Musk februárban azt mondta a nikkel a legnagyobb gátja, hogy a cég nagyobb tömegben gyárthassa a lítium-ion cellákat és ez arra indította a Teslát, hogy a standard gépkocsi szériákat LFP katódokkal lássa el.

Tesla azonban továbbra is a magas nikkel tartalmú, kobalt-mentes katódot akarja használni Cybertruck és SUV gyártásban és továbbra is szerez be nyersanyagot a Goro nikkel bányából, Új-Kaledóniában.

Forrás: mining.com